ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ

Adatkezelési tájékoztató 


1. BEVEZETÉS 

1.1. Az alábbiakban szeretnénk tájékoztatni Ügyfeleinket és a Dr. Szilágyi Ildikó Ügyvédi Iroda (a  továbbiakban: Iroda vagy adatkezelő) általi adatkezeléssel érintett egyéb személyeket (a  továbbiakban: Érintettek) a személyes adataik kezelésével kapcsolatos tudnivalókról. 


1.2. AZ ADATKEZELŐ SZEMÉLYE: 

Név: Dr. Szilágyi Ildikó Ügyvédi Iroda 

E-mail: iroda@drszilagyiildiko.hu 

Telefon: +36 30 011 6334 

Székhely: 1061 Budapest, Andrássy út 5. II/5. 

Adószám: 19317627-1-41 

Jelen adatvédelmi tájékoztató kizárólag a természetes személy Érintettek személyes adataira  vonatkozik, tekintettel arra, hogy jogi személyek, illetve egyéb szervezetek adatai nem minősülnek  személyes adatoknak. 

Ügyvédi irodák esetén az alábbi jogszabályok tartalmaznak adatkezeléssel kapcsolatos fontos  rendelkezéseket: 

Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 Rendelete (általános adatvédelmi  rendelet; ismertebb nevén GDPR) (http://eur-lex.europa.eu/legal content/HU/TXT/HTML/?uri=CELEX:32016R0679&from=EN) 

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII.  törvény (a továbbiakban: Infotv.) ( https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1100112.TV) Az ügyvédi tevékenységről szóló 2017. évi LXXVIII. törvény (a továbbiakban: Ügyvéd tv.)  

(https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1700078.TV&timeshift=fffffff4&txtreferer=000000 01.TXT) 

A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról  szóló 2017. évi LIII. törvény (a továbbiakban: Pénzmosásról szóló tv.)  (https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1700053.TV) 

Az Iroda által végzett adatkezelés több esetben jogszabályokon alapul. Ilyenkor az érintett köteles  a személyes adatait megadni. Egyéb esetekben a személyes adat megadása önkéntes,  ugyanakkor a megbízás ellátáshoz minden esetben szükséges. A megbízási szerződés kötésének  például előfeltétele bizonyos, az Ügyvéd tv.-ben és a Pénzmosásról szóló tv.-ben meghatározott  személyes adat ügyfel általi megadása és az ügyvéd általi megőrzése. Amennyiben az adatkezelés  hozzájáruláson alapul, úgy az érintett bármikor jogosult a hozzájárulását visszavonni. Ez azonban  nem érinti a hozzájárulás megadását megelőző adatkezelés jogszerűségét. 

Az Iroda nem hoz automatizált adatkezelésen alapuló döntést, illetve nem végez profilalkotást. Az  Iroda nem továbbít személyes adatot az EGT-n kívüli tagállamba, kivéve azt az esetet, amikor a  megbízás jellegéből adódóan az ilyen adattovábbítás szükséges. Ilyen esetben az adattovábbítás  megfelelő garanciák mellett történik. 


2. AZ EGYES ADATKEZELÉSEK JELLEMZŐI 

AZ ÜGYVÉDI TEVÉKENYSÉG, ILLETVE A JOGI TANÁCSADÁS  SORÁN VÉGZETT ADATKEZELÉSEK 


2.1. ÉRINTETTEK:

azon természetes személy ügyfelek, akiknek az Iroda jogi tanácsadást vagy egyéb jogi  szolgáltatást végez; 

az Irodának adott megbízással kapcsolatban érintett egyéb természetes személyek (pl. egy  peres eljárásba vagy jogvitában a megbízóval ellenérdekű fél, hatósági, vagy peres eljárás  iratanyagában szereplő természetes személyek, tanúként meghallgatott személyek; az Iroda ügyfeleinek természetes személy kapcsolattartói. 

a.) Az adatkezelés célja: Az ügyvédi tevékenység ellátása során az Iroda az adott megbízással  érintett személyek alább meghatározott, továbbá az ügy kapcsán releváns egyéb személyes  adatait az ügy ellátása, jogi tanácsadás nyújtása, ügyvédi tevékenység végzése, okiratok  ellenjegyzése, hatósági és peres eljárásokban nyújtott jogi képviselet ellátása céljából (az adott  ügytől függően), illetve a jogszabályok által előírt azonosítási, nyilvántartási és bejelentési  kötelezettségek teljesítése céljából kezeli. Az Iroda továbbá az egyes személyes adatokat a  megbízás során felmerülő kapcsolattartás, belső ügynyilvántartás, számlázás és követeléseinek  érvényesítése céljából is kezeli. 

b.) Az adatkezelés jogalapja: Az Iroda általi adatkezelés jogalapja változó. Jogalap lehet: 

az Iroda és az érintett között fennálló ügyvédi megbízási szerződés teljesítése (pl. ingatlan  adásvételi szerződés elkészítésére és ellenjegyzésére adott megbízás teljesítése); az Irodára vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése (ld. a lenti 2.1.6 pontban hivatkozott  jogszabályi rendelkezéseket); 

az Iroda jogos érdeke (pl. jogszabály által előírt iratmegőrzési kötelezettséggel nem érintett  ügyekben az iratok megőrzése a teljesítés későbbi bizonyítása, kapcsolattartás a  megbízás teljesítése során, ügyiratkezelés egységessége, követeléseinek behajtása  céljából). Jogos érdekek megnevezése: egységes ügynyilvántartás és ügykezelés,  megbízási díj érvényesítéséhez fűződő jog, valamint a szolgáltatás teljesítése során  történő akadálymentes kommunikáció biztosítása; 

harmadik fél jogos érdeke (pl. az Irodát megbízó személy jogos érdeke a megbízó  követelése érvényesítése kapcsán, a követelés kötelezettjének személyes adatai Iroda  általi kezelése tekintetében, vagy pl. egy peres eljárás során az Iroda megbízójával  szemben álló peres fél, vagy a perben meghallgatott tanúk vagy a periratokban szereplő  személyek személyes adatainak kezelése tekintetében). Harmadik fél jogos érdekeinek  megnevezése: követelések érvényesítéséhez, valamint jogviták eldöntéséhez fűződő  érdek. 

c.) Az adatkezelés ideje: a személyes adatokat az Iroda általában az adott megbízás  teljesítésétől/megszűnésétől számított 10 évig kezeli. A jogszabály által meghatározott speciális  esetekre ld. lenti 2.2 pontot. 

d.) Címzettek: Az Iroda személyes adatot csak abban az eseten továbbít harmadik személyeknek,  ha ez a megbízás teljesítése érdekében szükséges. Adattovábbítást jogszabály is előírhat, pl. az  ügyvédi letétek esetén a jogszabály előírja a letétek bejelentését a Budapesti Ügyvédi Kamara  részére, vagy bizonyos esetekben a Pénzmosásról szóló tv. ír elő bejelentési kötelezettséget. A  jogszabályi előírásokat ld.a lenti 2.1.6 pontjában. 


2.2. AZ ÜGYVÉDI TEVÉKENYSÉGRE VONATKOZÓ, JOGSZABÁLY  ÁLTAL ELŐÍRT ADATKEZELÉSEK, A KEZELT ADATOK KÖRE 


2.2.1. ÜGYVÉD TV. AZONOSÍTÁS 

Az ügyvéd azt a természetes személyt, akit nem ismer, vagy akinek személyazonosságát illetően  kétség merül fel személyazonosításra alkalmas okmánya megtekintésével azonosítja. 

Az ügyvéd a természetes személyek okmányainak érvényessége, illetve az általa vezetett  nyilvántartásban szereplő adatok egyezősége ellenőrzése érdekében jogosult a személyiadat- és 

lakcímnyilvántartásból, a járművezetői engedély-nyilvántartásból, az útiokmány-nyilvántartásból és  a központi idegenrendészeti nyilvántartásból elektronikus úton az alábbi adatokat igényelni: 

a) természetes személyazonosító adatok, 

b) állampolgárság, hontalanság, menekült, bevándorolt, letelepedett, illetve EGT-állampolgár  jogállás, 

c) lakcím, 

d) arcképmás, 

e) aláírás, 

f) a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény 18.  § (5) bekezdése szerinti tények, 

g) a külföldre utazásról szóló 1998. évi XII. törvény 24. § (1) bekezdés f) pontja szerinti adatok és  az okmány érvényességi ideje, 

h) a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény 8. § (1) bekezdés b) pont  ba)-bb) alpontja szerinti adatok, 

i) a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyek beutazásáról és tartózkodásáról  szóló 2007. évi I. törvény 76. § d) pontja, 80. § (1) bekezdés b) és c) pontja, valamint a harmadik  országbeli állampolgárok beutazásáról és tartózkodásáról szóló 2007. évi II. törvény 95. § (1)  bekezdés g) pontja, 96. § (1) bekezdés g) pontja, továbbá 100. § (1) bekezdés b) és c) pontja  szerinti adatok. 

Ha a természetes személy ügyfél nevében meghatalmazottja jár el az ügyfél külön azonosítását  az ügyvéd akkor mellőzheti, ha az ügyfél adatait tartalmazó meghatalmazást 

ügyvéd ellenjegyezte, 

közjegyző készítette, 

a meghatalmazó aláírását közjegyző hitelesítette, 

vagy a meghatalmazást az aláírás helye szerint illetékes magyar külképviseleti hatóság  hitelesítette vagy felülhitelesítette, illetve azt Apostille tanúsítvánnyal látták el. 

Amennyiben az ügyvéd a jogi képviseletet közhiteles nyilvántartásba való bejegyzésre irányuló  eljárásban látja el, illetve közhiteles nyilvántartásba való bejegyzés alapjául szolgáló okiratot  szerkeszt, akkor a természetes személy adatainak nyilvántartásból történő lekérdezése kötelező. 


KÖTELEZŐ JOGI KÉPVISELETET IGÉNYLŐ ÜGYLETEKRŐL  VEZETETT NYILVÁNTARTÁS 

Az ügyvéd köteles nyilvántartást vezetni a kötelező jogi képviseletet igénylő ügyletekről. Az  azonosított természetes személyekről vezetett nyilvántartás a következő adatokat tartalmazza: 

természetes személyazonosító adatok, 

lakcím, 

állampolgárság, hontalanság, menekült, bevándorolt, letelepedett, illetve EGT-állampolgár  jogállás, 

az azonosításhoz felhasznált azonosító okmány típusa és száma, 

a nyilvántartásból történő adatigénylés során kapott válasz azonosítója, azon ügyek ügyazonosítója, amelyekben a természetes személy azonosítása kötelező, a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló  törvényben meghatározott adatok. 

Az azonosított jogi személyekről és más szervezetekről vezetett nyilvántartás a következő  személyes adatokat tartalmazza:

az azonosított jogi személy vagy más szervezet képviseletében eljáró személy természetes  személyazonosító adatai, 

a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló  törvényben meghatározott adatok. 

A nyilvántartás adatainak változását az ügyvéd úgy köteles vezetni, hogy a korábbi adatok  megismerhetőek maradjanak. 

Az Iroda a fenti nyilvántartás adatait a Pénzmosásról szóló tv.-ben meghatározott ideig (8 év)  kezeli. 


PAPÍR ALAPÚ OKIRAT ELEKTRONIKUS OKIRATI FORMÁBA  ALAKÍTÁSA 

Az ügyvéd bizonyos törvényben meghatározott esetekben papír alapú okiratról elektronikus  okiratot készíthet. Ilyen esetben az elektronikus okiratot 10 évig, a papír alapú okiratot 5 évig  köteles megőrizni, kivéve, ha a felek ennél hosszabb időben állapodnak meg. 


ÜGYVÉDI LETÉTEKKEL KAPCSOLATOS ADATKEZELÉS 

Az ügyvéd az általa kezelt kötelező legkisebb munkabér összegének kétszeresét meghaladó  letétek adatait és azok változásait a területi ügyvédi kamara által működtetett elektronikus letéti  nyilvántartásban rögzíti. 

Az elektronikus letéti nyilvántartásban rögzíteni kell: 

a letétkezelő ügyvéd nevét és kamarai azonosító számát, 

a letéti szerződés ügyazonosítóját, 

a letét típusát, 

a letét tárgyát, 

ha a letétkezelő ügyvéd a letétet alszámlán helyezi el, az alszámla számát, pénzletét esetében a ténylegesen letétben levő pénz összegét és devizanemét, a letéti szerződés megkötésének, módosításának, illetve megszűnésének a dátumát, az adatok letéti nyilvántartásban való rögzítésnek, illetve a rögzített adatok módosításának  a dátumát. 

Az adatokat és azok változásait ügyvéd a letéti szerződés megkötésétől, illetve adatok változásától  számított egy munkanapon belül minősített elektronikus aláírásával és időbélyegzővel ellátott  elektronikus nyilatkozat megtételével rögzíti. Az elektronikus nyilvántartás a letéthez egyedi  azonosító számot rendel. 

Az elektronikus letéti nyilvántartás az adatokat a letéti szerződés megszűnését követő 10 évig  tartalmazza. 


ÜGYNYILVÁNTARTÁS ÉS IRATKEZELÉS 

Az ügyvéd a megbízás alapján ellátott ügyekről az ügyvédi tevékenységre vonatkozó szabályok  megtartásának ellenőrizhetősége, valamint az ügyvédi tevékenységre való jogosultság  megszűnése esetén az ügyfelek jogainak védelme érdekében nyilvántartást köteles vezetni. 

Az ügyekről vezetett nyilvántartás a következő adatokat tartalmazza: 

az ügyvéd által képzett ügyazonosítót, 

az ügyfél nevét, 

az ügy tárgyát, 

a megbízási szerződés létrejötte időpontját és 

az ügyhöz kapcsolódó bírósági eljárások lajstromszámát, illetve más eljárások  iktatószámát.

Az ügyvéd az adatokat a megbízás megszűnését követő 5 évig, okirat ellenjegyzése esetén az  okirat ellenjegyzését követő 10 évig, ingatlanra vonatkozó jog közhiteles nyilvántartásba való  bejegyzését érintő ügyben a jog bejegyzésétől számított 10 évig kezeli. 

A nyilvántartásba kizárólag a kamarai hatósági ellenőrzést folytató személyzet vagy szerv, illetve  – az ügyfél jogainak védelme érdekében- a helyettes ügyvéd és a kijelölt irodagondnok tekinthet  be és igényelhet adatot. 

Az ügyvéd az általa ellenjegyzett okiratot, valamint az okirat ellenjegyzésével járó ügyben  keletkezett más iratokat -ha jogszabály ennél hosszabb megőrzési időt nem állapít meg, vagy a  felek ennél hosszabb ideig történő őrzésben nem egyeztek meg az ellenjegyzéstől számított 10  évig megőrzi. 

Az ügyvéd a kamarai tagsága megszűnése vagy megszüntetése, illetve kamarai nyilvántartásból  való törlése esetén gondoskodik az általa kezelt, nem selejtezhető iratnak az ügyfél vagy az ügyfél  számára az adott ügyben ügyvédi tevékenységet gyakorló, és az irat kezelésére jogosult ügyvéd  részére történő kiadásáról, valamint az Ügyvéd tv. szerinti nyilvántartás megőrzéséről. 


2.2.2. PÉNZMOSÁSRÓL SZÓLÓ TV. 

ÜGYFÉL-ÁTVILÁGÍTÁS 

A Pénzmosásról szóló tv. az ügyvédeknél az ügyfélátvilágítást a következő esetekben követeli  meg: 

ha pénz és értéktárgy letéti kezelését végzi 

ha az Ügyvéd tv. alapján ügyvédi tevékenységet végez a következő ügyletek  előkészítéséhez és végrehajtásához kapcsolódóan: 

o gazdasági társaságban vagy egyéb gazdálkodó szervezetben lévő vagyonrész  (részesedés) tulajdonának átruházása, 

o ingatlan tulajdonának átruházása, 

o gazdasági társaság vagy egyéb gazdálkodó szervezet alapítása, működtetése,  megszűnése; 

o bizalmi vagyonkezelési szerződés vagy bizalmi vagyonkezelés létesítésére  irányuló egyoldalú jognyilatkozat 

o ingó vagyonelem, különösen pénzeszköz, pénzügyi eszköz ellenérték nélkül  történő átruházása. 

Az ügyfél személyazonosságának igazolásával járó intézkedések 

Természetes személyek esetén az Iroda köteles rögzíteni a természetes személy: családi és utónevét, 

születési családi és utónevét, 

állampolgárságát, 

születési helyét, idejét, 

anyja születési nevét, 

lakcímét, ennek hiányában tartózkodási helyét, 

azonosító okmányának típusát és számát; 

Jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet esetén az Iroda az alábbi  személyes adatokat köteles rögzíteni (a többi, ilyen esetben rögzítendő adat a  szervezetekre vonatkozik): 

o képviseletére jogosultak nevét és beosztását, 

o kézbesítési megbízottjának az azonosítására alkalmas adatait. 

Az ügyvéd személyazonosság igazoló ellenőrzése érdekében az alábbi okiratok bemutatását  köteles megkövetelni: 

Természetes személy esetén:

magyar állampolgár esetében a személyazonosság igazolására alkalmas hatósági  igazolványát és lakcímet igazoló hatósági igazolványát, 

külföldi állampolgár esetén úti okmányát vagy személyazonosító igazolványát, feltéve,  hogy az magyarországi tartózkodásra jogosít, tartózkodási jogot igazoló okmányát vagy  tartózkodásra jogosító okmányát, 

Jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet esetén a nevében vagy  megbízása alapján eljárni jogosult személy esetében: 

magyar állampolgár esetében a személyazonosság igazolására alkalmas hatósági  igazolványát és lakcímet igazoló hatósági igazolványát, 

külföldi állampolgár esetén úti okmányát vagy személyazonosító igazolványát, feltéve,  hogy az magyarországi tartózkodásra jogosít, tartózkodási jogot igazoló okmányát vagy  tartózkodásra jogosító okmányát. 

Az ügyvéd a bemutatott okmányokról és okiratokról köteles másolatot készíteni. A tényleges tulajdonosi joggyakorló igazolására vonatkozó szabályok 

A természetes személy ügyfél köteles személyes megjelenéssel írásbeli nyilatkozatot tenni,  felügyeletet ellátó szerv által meghatározott módon, előzetesen auditált elektronikus hírközlő  eszköz útján nyilatkozni, hogy ha tényleges tulajdonos nevében vagy érdekében jár el. 

Milyen adatokat köteles az ügyvéd ezen nyilatkozatban rögzíteni a tényleges tulajdonosról? o családi és utónév 

o születési családi és utónév 

o állampolgárság 

o születési hely, idő 

o lakcím, ennek hiányában tartózkodási hely 

Az ügyvéd az ügyféltől azt az információt is köteles kérni, hogy a tényleges tulajdonos  kiemelt közszereplőnek minősül-e 

Jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet ügyfél képviselője köteles  személyes megjelenéssel írásbeli nyilatkozatot tenni, felügyeletet ellátó szerv által meghatározott  módon, előzetesen auditált elektronikus hírközlő eszköz útján nyilatkozni, hogy ha tényleges  tulajdonos nevében vagy érdekében jár el. 

Milyen adatokat köteles az ügyvéd rögzíteni ezen nyilatkozatban a tényleges tulajdonosról? o családi és utónév 

o születési családi és utónév 

o állampolgárság 

o születési hely, idő 

o lakcím, ennek hiányában tartózkodási hely 

o a tulajdonosi érdekeltség jellegét és mértékét 

Az ügyvéd az ügyféltől azt az információt is köteles kérni, hogy a tényleges tulajdonos  kiemelt közszereplőnek minősül-e 

Milyen esetekben mellőzhető a tényleges tulajdonosi joggyakorló igazolása? Ha  kockázatérzékenységi megközelítés alapján az ügyvéd részére bemutatott okiratok alapján az  adatokat rögzíti, vagy az általa hozzáférhető nyilvántartások azt igazolják. (Azonban ilyenkor a  mellőzés tényét is rögzíteni kell az ügyvédnek.) 


AZ ÜZLETI KAPCSOLATRA ÉS AZ ÜGYLETRE VONATKOZÓ  ADATOKKAL KAPCSOLATOS INTÉZKEDÉSEK 

Az ügyvéd az üzleti kapcsolatra és az ügyletre vonatkozóan az alábbi adatokat köteles rögzíteni: üzleti kapcsolat esetén a szerződés típusát, tárgyát és időtartamát,

ügylet esetén a megbízás tárgyát és összegét, 

a teljesítés körülményeit (hely, idő, mód). 

Az ügyvéd- kockázatérzékenységi megközelítés alapján kérheti a pénzeszközök forrására  vonatkozó információk rendelkezésre bocsátását, valamint ezen információk igazoló ellenőrzése  érdekében a pénzeszközök forrására vonatkozó dokumentumok bemutatását. 

Az ügyvéd köteles biztosítani, hogy az ügyfélre és az üzleti kapcsolatra vonatkozó rendelkezésre  álló adatok és okiratok naprakészek legyenek. 

Az ügyvéd legalább 5 évente köteles ellenőrizni az adatok érvényességét és helyességét. Ha az  adatok naprakészségét illetően kétsége merül fel ismételten elvégzi az ügyfélátvilágítási  intézkedéseket. 

Mikor köteles lefolytatni az ügyfél és a tényleges tulajdonos személyazonosságának igazolására  vonatkozó ellenőrzést? 

Főszabály szerint az üzleti kapcsolat létesítése vagy az ügyleti megbízás végrehajtása előtt köteles  lefolytatni az ügyfél és a tényleges tulajdonos személyazonosságának igazoló ellenőrzését,  kivételesen az üzleti kapcsolat létesítése során is lefolytathatja, ha ez a rendes üzletmenet  megszakításának elkerülése érdekében szükséges, és ha a pénzmosás vagy a terrorizmus  finanszírozásának valószínűsége csekély. Ebben az esetben a személyazonosság igazoló  ellenőrzését az első ügylet teljesítéséig be kell fejezni. 

Nem kell az ügyfél-átvilágítási intézkedéseket ismételten elvégezni, ha 

1. az ügyvéd az ügyfél, a meghatalmazott, a rendelkezésre jogosult, továbbá a képviselő  vonatkozásában az ügyfél-átvilágítási intézkedéseket egyéb üzleti kapcsolat vagy ügyleti  megbízás kapcsán már elvégezte, 

2. jelen üzleti kapcsolat vagy ügyleti megbízás kapcsán az ügyfél, a meghatalmazott, a  rendelkezésre jogosult, továbbá a képviselő személyazonosságát megállapította, és 3. nem történt változás az adatokban. 

Célhoz kötöttség, nyilvántartás, statisztika 

Az ügyvéden kívül az ügyfél-átvilágítás során birtokába jutott személyes adatokat- kizárólag a  pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzése és megakadályozása érdekében  végrehajtandó feladatai céljából, az azok ellátásához szükséges mértékben jogosult megismerni  és kezelni: 

ügyvéd vezetője 

segítő családtagja 

foglalkoztatottja 

Meddig kell tárolnunk a Pénzmosásról szóló tv. szerint kezelt adatokat? Az üzleti kapcsolat  megszűnésétől, illetve az ügyleti megbízás teljesítésétől számított 8 évig köteles kezelni a  jogszabály szerinti adatokat (ez vonatkozik a személyes adatra, a személyes adatnak nem  minősülő adatra, az okiratokra és azok másolatára). 

Az ügyvéd a nyilvántartásban a hárommillió-hatszázezer forintot elérő vagy meghaladó összegű  készpénzben (forintban, illetve valutában) teljesített ügyleti megbízásokat is köteles rögzíteni,  amely információt 8 évig köteles megőrizni. 

Felügyeletet ellátó szerv, a pénzügyi információs egység, a nyomozó hatóság, az ügyészség és a  bíróság megkeresésére a megkeresésben meghatározott ideig, legfeljebb az üzleti kapcsolat  megszűnésétől, illetve az ügyleti megbízás teljesítésétől számított 10 évig köteles megőrizni. 

A megkeresés alapján történő meghosszabbításra kizárólag abban az esetben van lehetőség, ha  az ott meghatározott adatra, okiratra folyamatban lévő vagy a jövőben megindítandó eljárás 

lefolytatása érdekében van szükség. Ezen idő letelte után haladéktalanul köteles törölni, illetve  megsemmisíteni. 


KAPCSOLATFELVÉTEL, PANASZKEZELÉS, ÁRAJÁNLAT KÉRÉS 

Érintettek: az Irodával kapcsolatot felvevő, árajánlatot kérő, érdeklődő vagy panaszt tevő  természetes személyek, valamint ilyen vállalkozások természetes személy kapcsolattartói 

Adatkezelés célja: az Érintett általi kapcsolatfelvétel esetén a kapcsolatfelvétel céljától függő  adatkezelési cél (pl. kapcsolati űrlap kitöltése útján érkező megkeresés megválaszolása, árajánlat  készítése, bejövő e-mailek megválaszolása, panasz érdemi elintézése és tájékoztatás a megtett  lépésekről stb.) 

Kezelt adatok köre: név (az Iroda honlapján található kapcsolati űrlap kitöltése setén kötelező), e mail cím (az Iroda honlapján található kapcsolati űrlap kitöltése setén kötelező), telefonszám,  lakcím (attól függően, hogy az Érintett mely adatokat közli, vagy milyen csatornán keresztül zajlik  a kommunikáció), adott esetben vállalkozás neve és pozíció, valamint a megkeresésben közölt  egyéb adatok. 

Adatkezelés jogalapja: Jogos érdek, illetve a szerződéskötés előkészítéséhez szükséges  adatkezelés árajánlat kérés esetén. Jogos érdek megnevezése: ügyfelekkel történő  kommunikációban foglaltak utólagos bizonyíthatósága, panaszügyintézés, minőségbiztosítás. 

Az adatkezelés időtartama: A kommunikáció, illetve panasz jellegétől függően, de minden esetben  legalább a panasz elintézését követő 5 évig 


ADATFELDOLGOZÁS 

3.1. Adatfeldolgozónak minősül az a természetes vagy jogi személy vagy bármely egyéb szerv,  amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel. Az adatfeldolgozó az adatkezelést érintő  érdemi döntést nem hozhat, a tudomására jutott személyes adatokat kizárólag az Iroda  rendelkezései szerint dolgozhatja fel, saját céljára adatfeldolgozást nem végezhet, továbbá a  személyes adatokat az Iroda rendelkezései szerint köteles tárolni és megőrizni. 

3.2. Az Iroda esetenként a megbízás teljesítésébe fordítókat, jogi szakértő, vagy ügyvéd  alvállalkozókat, adótanácsadókat, pénzügyi tanácsadókat von be. E személyek a személyes  adatok kezelése tekintetében adatfeldolgozóknak minősülnek. Az adatfeldolgozók konkrét  személyéről tájékoztatást kérhet az Iroda elérhetőségein. 


ADATBIZTONSÁG 

Az Iroda az adatok biztonságáról a vonatkozó előírásoknak megfelelően gondoskodik. Az Iroda az  adatbiztonságra vonatkozó intézkedések körében megteszi különösen azokat a technikai és  szervezési intézkedéseket, és kialakítja azon eljárási szabályokat, amelyek biztosítják, hogy a  kezelt adatok védettek legyenek a jogosulatlan hozzáféréssel, megváltoztatással, továbbítással,  nyilvánosságra hozatallal, törléssel, megsemmisítéssel, véletlen megsemmisüléssel, vagy  sérüléssel szemben, továbbá az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné  válás ellen. 

Az Iroda az adatok biztonságát szolgáló intézkedések meghatározásakor és alkalmazásakor  tekintetbe veszi a technika mindenkori fejlettségét. Több lehetséges adatkezelési megoldás közül  az Iroda azt választja, amely a személyes adatok magasabb szintű védelmét biztosítja, kivéve, ha  az aránytalan nehézséget jelentene az Irodának. Az Iroda ezen követelményeket az  adatfeldolgozók irányában is érvényesíti. 

Az adatkezelő a használt szoftvereken belül a felhasználói hierarchiának megfelelően különböző  jogosultsági szinteket biztosít. Az adatok elvesztésének elkerülése érdekében a számítógépek és  szerverek tartalmáról biztonsági mentés készül. Az adatkezelő telephelyein csak a rendszergazdák  jogosultak a szerverszobákba belépni. Az informatikai rendszerek megfelelő tűzfalakkal védettek.  Az adatkezelő gondoskodik az informatikai rendszer megfelelő vírusvédelméről. Az adatkezelő  megfelelő képzésben részesíti a munkavállalóit az adatbiztonsági előírásokkal kapcsolatban. Az 

adatkezelő szigorú előírásokat tart életben az általa igénybe vett adatfeldolgozók tevékenységére  vonatkozóan. 

Az Iroda kötelezi magát arra, hogy minden olyan harmadik felet, akik részére az adatokat  esetlegesen továbbítja vagy átadja, felhívja a fenti vállalások betartására. Az Irodaáltali jogszerű  adattovábbítás esetén ugyanakkor az Irodanem vállal felelősséget a címzett által okozott károkért. 

Az Iroda valamennyi munkatársa, munkaviszonya vagy más jogviszonya alapján köteles az  adatkezelésre, valamint adatbiztonságra vonatkozó fenti elvek betartására. 


ÉRINTETT JOGAI A SZEMÉLYES ADATAINAK KEZELÉSÉVEL  KAPCSOLATBAN 

Az Érintett bármikor, a jelen tájékoztatóban megjelölt elérhetőségeken tájékoztatást kérhet az őt  érintő adatkezelésről, kérelmezheti a vonatkozó adatok helyesbítését, törlését vagy kezelésének  korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen. Az Érintettet megilleti  továbbá az adathordozhatóság joga. 

Az Iroda indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelem beérkezésétől számított  egy hónapon belül tájékoztatja az Érintettet az alábbiak szerinti kérelem nyomán hozott  intézkedésekről. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek  számát, ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról  az Iroda a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon  belül tájékoztatás ad. Ha a kérelem elektronikus úton érkezett, a tájékoztatás lehetőség szerint  szintén elektronikus úton történik, kivéve, ha az Érintett azt másként kéri. Ha úgy ítéljük meg, hogy  nem kell intézkedéseket tennünk az Érintett kérelme nyomán, úgy késedelem nélkül, de legkésőbb  a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatni fogjuk az Érintettet az intézkedés  elmaradásának okairól, valamint arról, hogy panasztételi lehetőséggel élhet az adatvédelmi  hatóságnál, továbbá élhet bírósági jogorvoslati jogával is. 

A kérelmek teljesítése ingyenes, ha azonban a kérelem egyértelműen megalapozatlan vagy különösen ismétlődő jellege miatt túlzó, az Iroda, figyelemmel a kérelem folytán felmerülő  adminisztratív költségekre, észszerű díjat számíthat fel, vagy megtagadhatja a kérelem teljesítését. 

Ha a kérelmet benyújtó Érintett kilétével kapcsolatban megalapozott kétség merül föl, további, a  személyazonosságának megerősítéséhez szükséges információk nyújtása kérhető. 

Az Érintett kérelmére az Iroda tájékoztatást ad arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak  kezelése folyamatban van-e, és ha igen, az Érintett jogosult arra, hogy az Iroda által kezelt  vonatkozó személyes adatokhoz, illetve az adatkezelés céljára, az érintett adatok kategóriáira,  azon címzettekre vagy címzettek kategóriáira, akikkel a személyes adatokat közölték vagy közölni  fogják, az adatkezelés tervezett időtartamára vagy az időtartam meghatározásának szempontjaira,  valamint az adatok forrására vonatkozó információkhoz hozzáférést kapjon. 

Kérelemre az Iroda az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az Érintett  rendelkezésére bocsátja. Az Érintett által kért további másolatokért az adminisztratív költségeken  alapuló, észszerű mértékű díj számítható fel. Ha az Érintett elektronikus úton nyújtotta be a  kérelmet, az információkat széles körben használt elektronikus formátumban kell rendelkezésre  bocsátani, kivéve, ha azt az Érintett másként kéri. 

Az Érintett kérheti a pontatlan adatok helyesbítését, és joga van arra is, hogy kérje a hiányos adatai  kiegészítését. 

Az Érintett kérheti, hogy az Iroda a személyes adatokat törölje, ha 

1. azokra már nincs szükség abból a célból, amelyre figyelemmel az adatkezelés történt; 2. ha az Érintett a hozzájárulását visszavonja, és az adatkezelésnek nincs más jogalapja; 3. az Érintett tiltakozott az adatkezelés ellen és annak 13 pontszerinti feltételei fennállnak; 4. az adatkezelés jogellenes; 

5. azokat az Iroda-re vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell, 6. az Érintett 16. életévét be nem töltött kiskorú.

Az Iroda fenti kérelemre az adatokat törli, kivéve, haa további adatkezelés 

1. a véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása, 2. az azt előíró, az Irodára vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése, 

3. jogi igények előterjesztése, érvényesítése, illetve védelme 

céljából szükséges. 

Az Érintett kérésére az Iroda korlátozza az adatkezelést, ha 

a) az Érintett vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra  vonatkozik, amely lehetővé teszi az adatok pontosságának ellenőrzését, 

b) bár az adatkezelés jogellenes, de az Érintett ellenzi a törlést, és ehelyett a korlátozást kéri, 

c) az Irodának már nincs szüksége az adatok kezelésére, de az Érintett azt jogi igények  előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez igényli, 

d) az Érintett az 5.13 pont szerint tiltakozott az adatkezelés ellen, amely esetben a korlátozás arra  az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai  elsőbbséget élveznek-e az Érintett jogos indokaival szemben. 

Ha az adatkezelés a fentiek alapján korlátozás alá esik, az ilyen személyes adatok a tárolás  kivételével csak az Érintett hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez,  érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más személy jogainak védelme érdekében, vagy az  Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből kezelhető. A korlátozás feloldásáról az Iroda  az azt kérő Érintettet előzetesen tájékoztatja. 

A helyesbítésről, a törlésről vagy korlátozásról az Iroda az Érintettet, továbbá mindazokat értesíti,  akiknek korábban az adatot továbbította. Az értesítést az Iroda mellőzi, ha ez lehetetlen, vagy nagy  erőfeszítést igényel. Ha az Iroda nyilvánosságra hozta a személyes adatot, és azt törölni köteles,  az elérhető technológia és a megvalósítás költségeinek figyelembevételével megteszi az  észszerűen elvárható lépéseket ideértve technikai intézkedéseket annak érdekében, hogy  tájékoztassa az adatokat kezelő további adatkezelőket, hogy az Érintett kérelmezte tőlük a szóban  forgó személyes adatokra mutató linkek vagy e személyes adatok másolatának, illetve  másodpéldányának törlését. 

Az Érintett tiltakozhat személyes adatának kezelése ellen, 

1. a) ha az jogos érdek alapján történik; ebben az esetben az adatkezelés nem folytatható,  kivéve, ha az Érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben elsőbbséget élvező  kényszerítő erejű jogos okok, vagy olyan okok indokolják, amelyek jogi igények  előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak, 

2. b) ha az közvetlen üzletszerzés érdekében történik vagy ahhoz kapcsolódik; ilyen esetben  e célból az adatkezelés a továbbiakban nem folytatható. 

Az adathordozhatóság joga alapján az Érintett egyrészt kérheti, hogy az Irodától, ha ez technikailag  megoldható, tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban a kezelt személyes  adatait megkapja és azt bármely adatkezelőnek ő maga továbbítsa, másrészt kérheti adatainak  továbbítását az Irodától. 

Ha az Iroda az Érintett fentiek szerinti kérelmét nem teljesíti, legkésőbb a kérelem beérkezésétől  számított egy hónapon belül tájékoztatja annak okáról. 

Amennyiben az Érintett meglátása szerint a személyes adataival kapcsolatos jogai sérültek, úgy  kérjük, hogy panaszát jelezze az Iroda felé a lent megadott elérhetőségek egyikén. 

Az Iroda értesítésétől függetlenül a hatósághoz is fordulhat. Ha így dönt, azt az alábbi  elérhetőségeken tehet bejelentést a hatóságnál:

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság 

Cím: 1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11. 

Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5. 

Telefon: +36 -1-391-1400 

Fax: +36-1-391-1410 

E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu 

Ha jogellenes adatkezelést tapasztal, polgári pert is kezdeményezhet. A per elbírálása a  törvényszék hatáskörébe tartozik. A per az Ön lakóhelye szerinti törvényszék előtt is megindítható  (az alábbi hivatkozáson találja törvényszékek felsorolását és  elérhetőségét: http://birosag.hu/torvenyszekek). 

Az adatvédelmi tájékoztató változásai az Iroda honlapján kerülnek közzétételre. Mindig az  aktuálisan hatályos adatvédelmi tájékoztató alkalmazandó a személyes adatok kezelésére, abban  az esetben is, ha az Érintett regisztrációjakor, vagy személyes adatai egyéb módon történő  megadásakor még egy korábbi adatvédelmi tájékoztató volt hatályban. 


7. KAPCSOLAT 

Amennyiben kérdése, észrevétele vagy kérése van jelen adatvédelmi tájékoztatóval kapcsolatban,  panaszt tenne, vagy a fent részletezett jogait szeretné gyakorolni, kérjük, vegye fel velünk a  kapcsolatot a következő elérhetőségeken: 

Név: Dr. Szilágyi Ildikó Ügyvédi Iroda 

E-mail: iroda@drszilagyiildiko.hu 

Telefon: +36 30 011 6334 

Székhely: 1061 Budapest, Andrássy út 5. II/5. 

Adószám: 19317627-1-41

Keressen bizalommal!

Keressen bizalommal!

Keressen bizalommal!

Keressen

bizalommal!

Röviden foglalja össze miben tudok segiteni vagy hivjon a

+36 30 011 6334

telefonszámon.

Röviden foglalja össze miben tudok segiteni vagy hivjon a

+36 30 011 6334

telefonszámon.

Röviden foglalja össze miben tudok segiteni vagy hivjon a

+36 30 011 6334

telefonszámon.

Kapcsolat

Email

iroda@ildikoszilagyi.hu

Telefon

+36 30 011 6334

Cim

1061 Budapest Andrássy út 5.

II. emelet 5. ajtó Kapucsengő 16

Ezt a honlapot a Budapesti Ügyvédi Kamarában bejegyzett Dr. Szilágyi Ildikó Ügyvéd Iroda tartja fenn az ügyvédekre vonatkozó jogszabályok és belső szabályzatok szerint, amelyek az ügyféljogokra vonatkozó tájékoztatással együtt a Magyar ügyvédi Kamara honlapján találhatók. Az egyéni ügyvédek és az ügyvédi irodák honlapjának tartalmára és megjelenésére vonatkozó rendelkezéseket a Magyar Ügyvédi Kamara által megalkotott, az ügyvédi hivatás etikai szabályairól és elvárásairól szóló szabályzat tartalmazza.

© Minden jog fenntartva! 2025 Dr. Szilágyi Ildikó Ügyvédi Iroda

2025

©

Kapcsolat

Email

iroda@ildikoszilagyi.hu

Telefon

+36 30 011 6334

Cim

1061 Budapest Andrássy út 5. II. emelet 5. ajtó Kapucsengő 16

Ezt a honlapot a Budapesti Ügyvédi Kamarában bejegyzett Dr. Szilágyi Ildikó Ügyvéd Iroda tartja fenn az ügyvédekre vonatkozó jogszabályok és belső szabályzatok szerint, amelyek az ügyféljogokra vonatkozó tájékoztatással együtt a Magyar ügyvédi Kamara honlapján találhatók. Az egyéni ügyvédek és az ügyvédi irodák honlapjának tartalmára és megjelenésére vonatkozó rendelkezéseket a Magyar Ügyvédi Kamara által megalkotott, az ügyvédi hivatás etikai szabályairól és elvárásairól szóló szabályzat tartalmazza.

© Minden jog fenntartva! 2025 Dr. Szilágyi Ildikó Ügyvédi Iroda

2025

©

Kapcsolat

Email

iroda@ildikoszilagyi.hu

Telefon

+36 30 011 6334

Cim

1061 Budapest Andrássy út 5.

II. emelet 5. ajtó Kapucsengő 16

Ezt a honlapot a Budapesti Ügyvédi Kamarában bejegyzett Dr. Szilágyi Ildikó Ügyvéd Iroda tartja fenn az ügyvédekre vonatkozó jogszabályok és belső szabályzatok szerint, amelyek az ügyféljogokra vonatkozó tájékoztatással együtt a Magyar ügyvédi Kamara honlapján találhatók. Az egyéni ügyvédek és az ügyvédi irodák honlapjának tartalmára és megjelenésére vonatkozó rendelkezéseket a Magyar Ügyvédi Kamara által megalkotott, az ügyvédi hivatás etikai szabályairól és elvárásairól szóló szabályzat tartalmazza.

© Minden jog fenntartva! 2025 Dr. Szilágyi Ildikó Ügyvédi Iroda

2025

©